Zastosowanie przyczep jednoosiowych

Przyjęte jest założenie, że przyczepy wykorzystywane są tylko w rolnicwie. Czy zawsze można zgodzić się z tym stwierdzeniem? Czy rolnicy mają wyłączne prawo do korzystania z nich. Otóż nie. Obednie sposób ich zastosowania bardzo się zmienił czy wręcz można powiedzieć, że rozszerzył. Przyczepy spotykane są na drogach publicznych, pomagają w wszelakim transporcie. Ułatwia to między innymi sama konstrukcja oraz łatwość wyładunku.

Budowa i przeznaczenie przyczep jednoosiowych

przyczepa jednoosiowaNa uwagę zasługuje budowa tego środka transportu. Składa się on z konstrukcji metolowej, na której umieszczona jest skrzynia służąca do rozładunku i która ma możliwosć przechylania się do tyłu i na boki oraz dwóch kół. Zamontowane są dwa hamulce: jednen  pnerumatyczny (ręczny, roboczy) i drugi postojowy (używający przekłądni śrubowej). Cały rozładunek dokonywany jest poprzez przechylenie przyczepy zarówno do tyłu jak i na boki. Trzeba pamiętać o tym, że kąt pochylenia skrzyni do tyłu wynosi wiecej niż na boki. Na rynku pojawia się kilka rodzai jednoosiowych przyczep. Możemy znaleźć takie, które pomieszczą od dwóch do pięciu ton materiału. To one powszechne są nie tylko w rolnictwie ale i w sadownictwie i usługach komunalnych. Przyczepa jednoosiowa ma wiele zastosowań.Bardzo wygodne w użytkowaniu są wywrotki z plandeką czyli materiałem przykrywającym zawartość skrzyni. Powoduje to mniejszcze uszkodzenie towaru podczas transportu. Chcąc, używać przyczep należy sprawdzić uprawnienia do możliwości poruszania się z nimi na drodze. Zatem każdy kto posiada prawo jazdy kategori B może prowadzić samochód z wywrotką, których masa całkowita nie przekracza 3 500 kg.

Prostota konstrukcji i wytrzymałość przyczyniła się do rozpowrzechnienia się przyczep jednoosiowych. Głównie mają swoje zastosowanie w rolnictwie lecz coraz częściej używa się ich w innych sektorach gospodarki. Ważne jest, że wykorzystywane są nie tylko przez duże przedsiębiorstwa ale również przez zwykłych obywateli.